babybitchxd

ögonblicket 13

Publicerad 2012-05-26 00:17:40 i ögonblicket

helgen är över och det är skola igen. jag har varit med alex varje kväll nu sen dansen i fradags. jag vet inte varför men jag blir så glad när jag är nära han. varje gång jag ser hans ansikte känner jag ett leende på mina läppar. men jag tycker det är konstigt att inte någon av mina vänner har frågat om vem det va jag tog med mig på dansen. dom har verken smsat eller ringt mig. det är konstigt. dom brukar alltid vara nyfikna på allt som händer. dom kommer hoppa på mig i skolan. det är säkert då dom frågar.  men jag kan ju inte säga sanningen. han är ju en vampyr. hur han och jag träffades va ju att han rädda mig från några killar som va efter mig. men vad kan jag säga? jag få komma på något snabbt jag är ju redan i skolan och snart kommer dom att hitta mig. och jag hade rätt dom hitta mig efter bara 5 min.

- hej kim

sa sara.

- hej gumman.

sa mia.

- hej hej

sa ali

- hej alla!

jag stog där och va beräd med att dom skulle fråga mig om alex. men dom sa inget dom stog bara och prata om sina helg dom hade. är det något fel detta är inte lik dom?

- så kim hur har din helg varit.
- den har varit jätte bra sara.

jag titta på mia som såg ut att spärngas snart. är hon sjuk?

- mia hur mår du?
- hon mår bra

sa både sara och ali samtidigt.

- men hon ser inte ut att må bra.
- okey jag kan inte hålla mig längre.
- va vad är det mia
- vem....

mia fick inte prata klart tills både sara och ali hoppa på henne och höll för hennes mun. vad håller dom på med?

- vad gör ni? vad va det hon ville säga?
- du vill nog inte veta.
- jo säg nu!
- ee vi alla undrar vem det va du gick till dansen med.

jag kände hur mitt ansikte blev varmt. vad kan jag säga?

- eee en kille jag har träffat ett tag nu.
- är han din pojkvän?

jag kände hur mitt hjärta hoppa av ordet pojkvän. han min pojkvän! nej nej skulle aldrig gå. eller ? nej dom fick mig att tänka på konstiga saker!

- ee nej han är inte min pojkvän
- gillar du han då?
- mia ser du inte det på henne. hon är helt röd i ansiktet efter vi fråga vem det va och sen fråga om det va hennes pojkvän.
- jo men jag vill vara på den säkra sidan.
- hallå! jag står här!
- vi vet det ju så svara nu!
- eee jag vet inte riktigt hur det känns och gilla någon....
- menar du allvar?
- nej du vet jag skämtar mia!
- men hur känns det att vara med han då?
- ee jag känner mig glad och ganska trygg.

och jag hör hur alla säger samtidigt.

- hon är kär!!!
- men hur kan ni veta det?
- vi ser det på dig gumman.
- så hur träffa du han?
- ee jag träffa han i affären när jag handla.

den värsta lögnen någonsin. kommer dom att tro den?

fortsättning följer ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

lisa-marie

en halv lant tjej som även gillar stor stan ;) jag går i andra året på nuntorp gymnasium. jag är 18 år. jag gillar vara med vänner, sjunga, dansa, djur och gosa med lilla Julia som är min brors och bästa väns dotter. om ni undrar något annat tveka inte att fråga ^^

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela