babybitchxd

ögonblicket bok del 9 :D

Publicerad 2012-05-17 17:31:49 i ögonblicket

hur ska jag göra? jag hitta ingen klänning och enligt mia och sara måste jag ha en dejt med. men vem kan jag gå med? när man går på dejt ska man inte gilla personen med? och vem skulle vilja gå med mig? det är bara erik jag vet men han är inte hemma han har ju åkt till england. och kommer nte hem först om 3 dagar. så vem mer?
jag kanske kan fråga alex? men varför skulle han vilja gå med mig? ska jag ens gå? är det någon ide när jag inte kan dansa? och jag har ingen klänning. undrar om min mamma har någog gamal på vinden sen hon va ung? jag gick upp på vinden och jag hade rätt. hon hade massa gamla klänningar. jag hitta en vit glittrig lång klänning. jag behöver bara göra lite ändringar. göra den smallare kanske sätta något siden snöre runt midjan. kanske göra den en armad. tur att jag har mvg i slöjd. 
det tog en stund innan jag blev klar men jag blev väldigt nöjd med den. 
men nu vad ska jag göra med håret. jag satt och titta mig i spegeln ett bra tag till jag hörde någon säga.

- vad gör du? 

jag blev rädd och hoppa till och titta mot fönstret. men jag kände hur mitt hjärta hoppa när jag så vem som va där.

- alex! vad gör du här?
- jag tänkte titta till dig. och vad är det du gör? 
- jag försöker komma på vad jag ska ha för frisyr.
- till vad?
- min skola har en dans. och mina kompisar tvinga mig att gå.
- jag ser det. du är vädigt vaker.

och han log mot mig. och mitt hjärta slog ännu snabbare. vad är det som händer med mig?

- eee tack så mycket.

och mitt ansikte blev rött igen.

- är du sjuk?
- nej. varför undrar du? 
- du är röd i hela ditt ansikte.

jag titta mig i spegeln och han har rätt jag är röd i hela ansiktet. 

- ee jag vet inte det har hänt ganska ofta nu det senaste. 
. hmm och du är säker att du inte är sjuk då? 
- ja jag är 100% 
- hmm okey. men behlver du hjälp med håret? 
- kan du sånt ?
- ja visst jag gjorde det på min mamma när hon levde. 
- när dog hon då?
- 105 år sen.
- så hur gamal är du? 
- hehe det behöver vi inte ta nu. så sätt dig ner.

jag satte mig ner och ser mig i spegeln samtidigt han förvandlar mitt hår till något vackert.

- tack alex det är så vackert!

och han luta sig fram och viska i mitt öra och sa.

- inte lika vackert som du.

fortsättning följer  ;D hoppas ni gillar det!  :D  och så ni vet kan jag stava fel här och där ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

lisa-marie

en halv lant tjej som även gillar stor stan ;) jag går i andra året på nuntorp gymnasium. jag är 18 år. jag gillar vara med vänner, sjunga, dansa, djur och gosa med lilla Julia som är min brors och bästa väns dotter. om ni undrar något annat tveka inte att fråga ^^

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela